Дистанційне навчання

2022 рік

Метою діяльності психологічної служби в системі освіти є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров'я і надання психологічної допомоги (психологічної підтримки) всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти. 

Під час дистанційного навчання мною проводиться робота з учителями, батьками та учнями (дистанційно), в телефонній розмові, Viber, Google Meet. Постійно підтримується зв'язок з дітьми та батьками, проводиться діагностична, корекційна, консультаційна, просвітницька робота, а також психологічна підтримка.  

Анкета для батьків щодо організації дистанційного навчання - https://docs.google.com/forms/d/15P0vfVOBz7YxrY8jJlXYaOu4eC2LMCP2a5XJnD1Nf-w/edit?usp=sharing

«Якщо ти не можеш вплинути на ситуацію, то зміни своє ставлення до неї…»
Але як це зробити і що це означає?
Йтиметься про резильєнтність⤵️
Це наша здатність впоратися зі складними життєвими подіями та відновитися після труднощів чи стресу.
Метафорично ми можемо це уявити, як щит, який захищає наше ментальне здоров’я від зовнішніх стресогенних чинників.
Що впливає на резильєнтність?
– доброзичливе ставлення до себе;
– здатність реалістично планувати;
– розвиток асертивних комунікативних навичок;
– плекання своїх цінностей;
– розвиток власної «системи ресурсу»;
– плекання надії;
– розвиток здатності вирішувати проблеми.
Як і інші навички, резильєнтність можна розвивати. Ось декілька порад, які зможуть посприяти вашій життєвій стійкості.
Подивіться на ситуацію під іншим кутом.
Замість того, щоби вишукувати тільки суцільний негатив у ситуації, яка склалася, спробуйте пошукати способи здорового вирішення ситуації чи принаймні способи підтримати вас.
Для більш глибокого аналізу можете відповісти на такі запитання:
Чи мої думки про цю ситуацію допомагають її вирішити?
У моменти, коли я би не переживав/ла цих емоцій, як тоді я дивився/лася на цю ситуацію?
Які є сильні або позитивні сторони в мене або в ситуації, на які я ще не звернув/ла уваги?
Після подолання негараздів більшість людей переоцінюють свої погляди, наважуються на позитивні зміни та починають цінувати прості, радісні моменти і життя загалом.
Зосередьтеся на тому, що ви можете контролювати або змінити.
Іноді при зіткненні із труднощами нам здається, що ми наче збиваємося з ніг та не можемо за щось вхопитися, щоб втриматися «на плаву». Тим самим «рятувальним кругом» може слугувати повернення відчуття контролю.
Саме для цього знайдіть і зосередьтеся виключно на тих елементах ситуації, на які ви можете вплинути, якими ви здатні керувати. Це може повернути відчуття безпеки або кращої стійкості.
Складіть «абетку ресурсу».
Потрібно на кожну літеру алфавіту написати своє джерело задоволення. В результаті ви отримуєте список дій, які завжди покращуватимуть емоційний стан. Добре, якщо там будуть справи, які можна зробити одразу, а також більш складні, які потребують планування.
Ведіть щоденник станів та емоцій.
Коли змінюється настрій, ставте все на паузу та запитуйте себе: «Яка думка пронеслася в мене в голові?». Спробуйте її сформулювати та проаналізувати.
Практика «Вдячність».
Можете вести також окремий щоденник, в якому записувати 5-10 речень, за що ви вдячні за день.

Тест «Будинок, дерево, людина»


Мета методики: оцінка особистості досліджуваного, рівня його розвитку, працездатності та інтеграції; отримання даних, що стосуються сфери його взаємин з навколишнім світом в цілому і з конкретними людьми зокрема.

Матеріали: аркуш А4, олівці – простий і кольорові, гумка.

Інструкція: намалюйте будинок, дерево і людину настільки добре, наскільки зможете. Обдумуйте малюнок стільки часу, скільки вам знадобиться. Тільки намагайтесь намалювати якомога краще. Важливо, щоб людина, яку ви намалюєте, була зображена в повний зріст”.

Тест запропонований Дж. Буком в 1948 р. Спочатку передбачалося малювати всі ці елементи окремо, проте пізніше тест був модифікований іншим дослідником – Р. Берні. Він-то і запропонував поєднати всі три об’єкти в одному малюнку, і саме в такому варіанті ми використовуємо в даний час цей тест.

Інтерпретацію тесту знайдете тут - Тест «Будинок, дерево, людина»

Рекомендації для учнів щодо самовиховання

1.Починати потрібно з набуття звички долати порівняно незначні труднощі, перешкоди.

2.Надзвичайно небезпечні будь-які самовиправдання. Це неправда не лише для інших, але й для себе.

3. Труднощі й перешкоди необхідно долати.

4.Прийняте одного разу рішення завжди має бути виконане до кінця.

5.Окрему мету необхідно дробити на етапи, накреслювати найближчі перешкоди, подолання яких створює умови для наближення кінцевої мети.

6.Максимально суворе дотримання режиму дня, розпорядку всього життя.

7.Систематичні заняття спортом.

8.Найголовніше у самовихованні — це самопереконання.

Вчимося спонукати себе до самоосвітньої діяльності

Проаналізуйте , чи завжди ви це робите:

1.Аналізуєте свої слабкі та сильні сторони.

2.Визначаєте свої потреби, інтереси, мету, мотиви.

3.Знаєте , як долати свої недоліки, або ознайомилися з інформацією, як це робили видатні люди.

4.Відчуваєте в собі силу здійснити процес самовдосконалення, саморозвитку, самоосвіти.

5.Знаєте, як здобувати інформацію з різноманітних джерел, володієте певними навичками.

6.Самостійно організуєте свою діяльність.

7.Опрацьовуєте матеріал осмислено, знаходите можливості його у своєму житті.

Ви все це вмієте робити і робите? Є позитивні результати такої роботи? Чудово! Успіх іде за вами.

Ви відчуваєте певні труднощі? Є бажання подолати їх, але ви не знаєте як? Тоді наступна інформація для вас. 

Корисні звички для успішного навчання та самонавчання

Щоб бути успішним у навчанні та самонавчанні , підготуйте себе до цього , формуючи такі звички:

- Відповідайте за себе. Відповідальність – це усвідомлення того, що для досягнення успіху ви самі маєте визначити свої пріоритети , розподілити час і ресурси.

- Сконцентруйтеся на своїх цінностях і принципах . Не дозволяйте друзям і знайомим вказувати , що для вас важливо.

- Поставте першочергові речі першими. Не дозволяйте іншим відвертати увагу від поставленої мети. Визначте час і місце своєї найбільшої продуктивності. Розташуйте пріоритети відповідно до ступеня складності матеріалу.

- Показуйте себе з кращого боку.

- Спочатку зрозумійте інших , а потім намагайтеся , щоб зрозуміли вас.

- Шукайте найкраще для розв’язання проблеми.

- Будьте вимогливими до себе.

ТЕСТ ЗА ЦИМ ПОСИЛАННЯМ - Оцінка рівня ситуативної (реактивної) тривожності (Тест Спілбергера-Ханіна)

З 04.04. по 08.04. з метою збереження психічного здоров*я дітей та психологічної підтримки, із здобувачами освіти 4 - 11 класів було проведено годину психології на тему: "Стрес та стресові ситуації".

Стрес - це захисна реакція організму на зовнішні подразники. Вона проявляється психічно, фізично, емоційно та дає змогу адаптуватися до змін.

Що відбувається в організмі під час стресової реакції? Мозок, сприймаючи загрозу, сигналізує наднирникам виділяти гормони стресу — адреналін і кортизол. Внутрішні резерви організму активуються, тому підвищується м’язова сила, швидкість реакції, витривалість та больовий поріг. Це важливі реакції, що допомагають організму боротися з джерелом небезпеки або втікати від неї. Коли загроза зникає, тіло повертається у розслаблений стан.

Симптоматично стрес (як і стресовий розлад) появляється таким чином:

  • Фізичні реакції: труднощі зі сном, напруга, втома, тахікардія, болі, розлади шлунково-кишкового тракту (ШКТ).
  • Емоційні реакції: гнів, тривога, оніміння, сором, порожнеча, зниження здатності відчувати задоволення та ін.
  • Когнітивні реакції: кошмари, погана концентрація уваги, нерішучість, занепокоєння.
  • Міжособистісні реакції: недовіра, дратівливість, проблеми на роботі, у школі.

Є науково обґрунтовані інструменти, що допоможуть вам боротися з негативними наслідками стресу:

  • Усувайте чинники стресу
    Якщо це неможливо, переосмислюйте думки щодо нього, це допоможе впоратися з емоціями. Внутрішньо приймайте ситуації поза вашим контролем.
  • Розвивайте соціальну підтримку
    Підтримуйте друзів та рідних. Взаємодопомога важливий чинник у подоланні стресу.
  • Харчуйтеся збалансовано
    Поживні речовини дають необхідні сили для подолання стресової ситуації.
  • Розслабляйте м’язи
    Стрес провокує головні болі, напругу м’язів, біль у спині. Боротися з такими симптомами можна за допомогою розтяжок, масажу, теплих ванн.
  • Майте повноцінний сон
    Здоровий сон — це підзарядка, відпочинок та відновлення організму, він потрібен кожному.
  • Будьте фізично активними
    Під час фізичної активності знижується рівень гормону стресу (кортизолу), ми відчуваємо піднесений стан та отримуємо більше задоволення від життя.
  • Звертайтеся по допомогу до лікаря
    Своєчасне медичне втручання допоможе подолати наслідки стресу, пропрацювати наслідки, визначити, як діяти наступного разу.

Пам’ятайте — стреси часті супутники нашого життя. Важливо навчитися ними управляти, протистояти негативним наслідкам стресу, адже вони впливають на здоров’я та викликають захворювання. Бережіть себе!

Тест: "Визначення ступеня схильності до стресу"

Арттерапевтична вправа
«Дорога за обрій»
Війни завжди завершуються, у нашому випадку перемогою, тому що ми обрали свій вільний шлях. А воля це найвища цінність людства!
Щоб нам будо легше долати ці складні дні, чудово малювати образи з ландшафтної арттерапії. Природа - ресурс безмежної сили та відновлення.
У ситуації невизначеності, емоційного та інформаційного вигорання, нам важко концентруватися на майбутньому, логічно й вільно програмувати та уявляти. Тому зараз головним помічником є природа.

Завдання для учнів:

Уявіть метафору: дорога в майбутнє за обрій. Спробуйте максимально детально уявити, що навкруги, відчути повітря та власний стан. Зараз ви йдете за обрій по цій дорозі. Спробуйте і відчуйте, таким чином ми через метафору прокладаємо шлях у майбуття. Намагайтеся максимально втримати це в уяві та запам'ятати відчуття в тілі.
Спробуйте це зобразити.
Ніби проста вправа - метафора, але програмує нашу психіку на те, що все буде добре, хоча зараз, можливо, це не так.
Зверніть увагу, на графічну структуру малюнка:
1. Основні елементи
2. Деталі малюнку
3. Особливі зображення
Запитайте себе:
1. Чому саме так?
2. Що за обрієм?
3. Як довго буде тривати шлях?
4. Якій він буде складний чи легкий?
5. Хто зможе помогти?

Така чудова метафора спонукає нас побачити чудову, переможну Україну!



Казка про сирену


Люди зі стійкою психікою виділяються з натовпу — вони вміють зберігати позитивний настрій навіть у складній ситуації, тому що концентрують розум на вирішенні завдань, а не на пошуку проблем. Вони відкриті усьому новому, мають нестандартне мислення, готові розривати будь-які умовності, які обмежують їх на шляху до мети.
Що слід перейняти у людей такого типу?
🔷Здатність адаптуватися до змін
Люди з емоційною стійкістю не бояться змін у житті, тому що їх психіка гнучка, а розум відкритий для будь-яких експериментів.
Вони легко позбавляються від старих і неефективних шаблонів поведінки, мають звичку переглядати помилкові установки, пробувати щось нове, використовуючи будь-яку можливість для зростання і розвитку.
Психіка таких людей жива і рухлива, це дає їм перевагу у боротьбі з консерваторами і любителями стабільності.
🔷Вміння не зациклюватися на помилках
Психологічно стійкі люди спокійно сприймають невдачі, тому що знають — краще спробувати і програти, ніж піддатися страху і відмовитися жити зовсім.
Помилки необхідні для досвіду, вони допомагають самовдосконалюватися, шукати виходи зі скрутних ситуацій, підвищувати мотивацію і продуктивність.
Головне, не дозволяти шуму чужих думок псувати собі настрій, не реагувати на чужі оцінки — критикувати завжди легше, ніж робити.
🔷Здорова емоційність
Емоційно стійкі люди настільки добре володіють своїми почуттями, тому що відмінно їх усвідомлюють. Радість, біль, сором, гнів ними не придушуються і не заперечуються, а промовляються вголос.
Вони не бояться бути справжніми, не бояться кохати, страждати або виглядати смішно. Для них не існує “гарних” або “поганих” емоцій, вони здатні отримувати силу і натхнення у всіх своїх станах, намагаються проживати до кінця усі свої думки і почуття.
🔷Чітке розуміння своїх кордонів
Такі люди не терпітимуть зневажливе ставлення до себе, не будуть погоджуватися на те, що їм не подобається, або те, що їх не цікавить.
Вони вміють говорити “ні”, чудово відчувають власні потреби. Можливо, саме тому психологічно стійкі люди рідко зіштовхуються зі стресами і депресією, не живуть у нездорових відносинах, не тягнуть на собі тягар чужих зобов’язань. Між миттєвими задоволеннями і довгостроковою інвестицією вони завжди оберуть другий варіант.
🔷Спокійне ставлення до поразок
Неможливо домогтися успіху, жодного разу не впавши обличчям у бруд.
Програш — важлива частина перемоги, яка мотивує таких людей вийти за звичні межі мислення, переглянути свої рішення, розвинути здібності.
Навіть падаючи на саме дно, вони намагаються від нього відштовхнутися, трансформувати енергію невдачі на шанс для нової спроби.
Психологічно стійкі люди сміливо зустрічають поразку, тому що знають — після падіння можна піднятися знову і спробувати ще раз.
🔷Звичка тримати тіло у тонусі
Фізичні вправи та здорове харчування не лише зміцнюють імунітет і покращують фігуру, але також сприяють підвищенню впевненості у собі.
Такі люди тримають своє тіло у тонусі за допомогою збалансованого харчування, повноцінного сну і щоденного спорту, що допомагає їм досягати великих професійних успіхів і частіше обіймати керівні посади.
Вони відрізняються високою самодисципліною, випромінюють внутрішню силу і гармонію, що не може не підкуповувати оточуючих.
🔷Вибіркова увага
Психологічно стійкі люди не витрачатимуть свою енергію на події, які зовсім від них не залежать. Вони знають, у світі відбувається багато поганих речей — війни, революції, голод, економічні кризи — але це не є приводом для того, щоб опускати руки.
Кожна людина має бути на своєму місці, займатися тим, що вона може і вміє, що перебуває у зоні її контролю.
Який сенс переживати через те, що неможливо змінити? Краще спрямувати цю енергію на щось вартісне, наприклад, на власний розвиток.
🔷Вміння ігнорувати
У світі багато неприємних людей — маніпуляторів, заздрісників, скигліїв, тиранів, які обожнюють нав’язувати оточуючим свою картину світу, створювати непотрібні конфлікти, паразитувати за рахунок чужих ідей.
Психологічно стійкі люди не реагують на провокації, не заражаються чужим роздратуванням, не реагують на негатив.
Вони вміють зберігати тверезий розум у будь-якій ситуації, свідомо уникаючи гострих тем, не приймаючи близько до серця спроби їх уразити.

Консультація для батьків: "Як допомогти дитині, яка переживає стрес"

Панічна атака, істерика, страх: прийоми першої психологічної допомоги

Під час воєнних дій психіка людини перебуває в постійному напруженні та стресі. Вони можуть спричинити різні реакції та мати індивідуальні фізичні прояви. І якщо людину, яка знаходиться поряд з вами, помітно «накрило» емоціями, буде корисним знати мінімальний набір прийомів першої психологічної допомоги. Вони залежать від конкретного стану, в якому перебуває людина, але є універсальні загальні елементи першої психологічної допомоги.

  • Залишайтеся поруч із людиною, яка потребує допомоги. Люди в кризовій ситуації тимчасово втрачають почуття захищеності та довіри. Коли ви поряд, ви можете допомогти відновити почуття впевненості та безпеки. 
  • Активне слухання. Важливо уважно вислухати людину, щоб допомогти їй пережити травмуючу подію. 
  • Поважайте почуття інших. Віднесіться без упередження до того, що вам кажуть. 
  • Проявіть турботу та надайте практичну допомогу. Якщо хтось перебуває в кризовій ситуації, в першу чергу корисною буде практична допомога: зв’язатися з кимось, хто може побути з постраждалим і т.д.

Реакціями під час кризової ситуації можуть бути: 

• страх 

• ступор 

• плач 

• істерика 

• панічна атака 

• нервове тремтіння 

• агресія


СТРАХ 

Як допомогти? 

1. Покладіть руку постраждалого на зап’ястя, щоб він відчув ваш спокій. Це буде для нього сигналом, що ви поруч і він не один. 

2. Дихайте глибоко і рівно. Заохочуйте постраждалого дихати в одному з вами ритмі. 

3. Якщо потерпілий говорить, то слухайте його, виявляйте зацікавленість, розуміння, співчуття. 

4. Зробіть потерпілому легкий масаж найбільш напружених м’язів тіла.


СТУПОР 

Ознаки ступору: 

різке зниження або відсутність довільних рухів та мови; 

відсутність реакцій на зовнішні подразники (шум, світло, дотик); застигання у певній позі, стан повної нерухомості. 

Як допомогти: 

1. Підійдіть до людини, повільно візьміть за руку і запросіть йти разом з вами. Використовуйте фрази: «Тобі не можна залишатися тут», «Тобі потрібна допомога» тощо. 

2. Зігніть постраждалому пальці на обох руках і притисніть їх до основи долоні. 

3. Людина, перебуваючи у ступорі, може чути та бачити. Тому говоріть їй на вухо тихо, повільно та чітко те, що може викликати сильні емоції (краще негативні). Необхідно будь-якими засобами добитися реакції потерпілого, вивести його із заціпеніння.

 

ПЛАЧ 

Як допомогти? 

1. Не залишайте постраждалого одного. 

2. Встановіть фізичний контакт із постраждалим (візьміть за руку, покладіть свою руку йому на плече або спину, погладьте по голові). Дайте відчути, що ви поряд. 

3. Застосовуйте прийоми активного слухання: періодично вимовляйте «ага», «так», кивайте головою, повторюйте за людиною уривки фраз, говоріть про свої почуття та почуття постраждалого. 

4. Не намагайтеся заспокоїти постраждалого. Дайте йому можливість виплакатися і виговоритися.


ІСТЕРИКА 

Ознаки: надмірне збудження, безліч рухів; мова емоційно насичена, швидка; крики, ридання. 

Як допомогти? 

1. Видаліть глядачів, створіть спокійну обстановку. Необхідно залишитися з потерпілим наодинці, якщо це є безпечним для вас. 

2. Несподівано вчиніть дію, яка може сильно здивувати (дати ляпас, облити водою, різко крикнути на людину). 

3. Говоріть із постраждалим короткими фразами, впевненим тоном («Випий води», «Умийся»). 

4. Після істерики настає занепад сил. Укладіть постраждалого спати. 


ПАНІЧНА АТАКА 

Як допомогти? 

• Попросіть людину сісти, опустити голову та впертись ногами в підлогу. 

• Попросіть постраждалого зосередитися на диханні і дихати повільно.

 • Переключіть увагу. Попросіть людину розповісти про те, що вона бачить та чує.


НЕРВОВЕ ТРЕМТІННЯ 

Після екстремальної ситуації з’являється неконтрольоване нервове тремтіння (людина не може за власним бажанням припинити цю реакцію). 

Як допомогти? 

1. Візьміть потерпілого за плечі і сильно, різко потрясіть протягом 10-15 секунд. 

2. Продовжуйте розмовляти з ним, інакше він може сприйняти ваші дії як напад. 

3. Не можна: обіймати потерпілого чи притискати його себе; укривати постраждалого чимось теплим; заспокоювати, говорити, щоб він узяв себе в руки.


АГРЕСІЯ 

Як допомогти? 

1. Зведіть до мінімуму кількість оточуючих. 

2. Дайте людині можливість випустити емоції. 

3. Доручіть роботу, пов’язану з високим фізичним навантаженням. 

4. Демонструйте доброзичливість. 

5. Намагайтеся розрядити ситуацію смішними коментарями або діями.







- Видавництво Ранок БЕЗКОШТОВНО надає дитячі книги в електронному форматі! Просто заходьте на сайт БараБука https://bit.ly/35pwNKw та завантажуйте, щоб мати змогу читати з дітками навіть без доступу до Інтернету!
- У Telegram-каналі Павлуша і Ялуша можна завантажити аудіоказки, які також будуть доступні без Інтернету: https://t.me/pavlushaiyava
- Ще один Telegram-канал з аудіоказаками українською: https://t.me/kazky_ukr Усі аудіоказки можна завантажити і слухати без зв’язку.
- Yakaboo відкрили безкоштовний доступ до аудіо- та електронних книжок в мобільному додатку: https://bit.ly/3CcZG92
- Нова Українська Школа організувала серію пізнавальних онлайн-зустрічей із вчителями. Розклад зустрічей оновлюється щодня https://bit.ly/3sDR87P
- MEGOGO відкрили безкоштовний доступ до мультиків, фільмів та аудіоказок https://bit.ly/35KLwjg

Анкета для учнів "Дистанційне навчання"

ЗАНЯТТЯ ДЛЯ УЧНІВ 3-4 КЛАСІВ "СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я. ЧИННИКИ ЗДОРОВ’Я"

https://drive.google.com/file/d/1kXxzx6S5lcQwUDGhgKUlexkC7rUoTbiI/view

ДЛЯ УЧНІВ 1-4 КЛАСІВ мультфільм "У здоровому тілі-здоровий дух"


ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДЛЯ УЧНІВ: "ЦІННІСТЬ ЖИТТЯ"

10 ЗОЛОТИХ ПРАВИЛ БЕЗПЕКИ В ІНТЕРНЕТІ ДЛЯ ДІТЕЙ.

1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.
2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.
6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.
7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.
8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.
9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.
КОРИСНІ ЗВИЧКИ УЧНЯМ ДЛЯ УСПІШНОГО НАВЧАННЯ ТА САМОНАВЧАННЯ
Щоб бути успішним у навчанні та самонавчанні , підготуйте себе до цього , формуючи такі звички:
- Відповідайте за себе. Відповідальність – це усвідомлення того, що для досягнення успіху ви самі маєте визначити свої пріоритети , розподілити час і ресурси.
- Сконцентруйтеся на своїх цінностях і принципах . Не дозволяйте друзям і знайомим вказувати , що для вас важливо.
- Поставте першочергові речі першими. Не дозволяйте іншим відвертати увагу від поставленої мети. Визначте час і місце своєї найбільшої продуктивності. Розташуйте пріоритети відповідно до ступеня складності матеріалу.
- Показуйте себе з кращого боку.
- Спочатку зрозумійте інших , а потім намагайтеся , щоб зрозуміли вас.
- Шукайте найкраще для розв’язання проблеми.
- Будьте вимогливими до себе.
ВЧИМОСЯ СПОНУКАТИ СЕБЕ ДО САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Проаналізуйте , чи завжди ви це робите:
1.Аналізуєте свої слабкі та сильні сторони.
2.Визначаєте свої потреби, інтереси, мету, мотиви.
3.Знаєте , як долати свої недоліки, або ознайомилися з інформацією, як це робили видатні люди.
4.Відчуваєте в собі силу здійснити процес самовдосконалення, саморозвитку, самоосвіти.
5.Знаєте, як здобувати інформацію з різноманітних джерел, володієте певними навичками.
6.Самостійно організуєте свою діяльність.
7.Опрацьовуєте матеріал осмислено, знаходите можливості його у своєму житті.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ УЧНІВ 5-11 КЛАСІВ. УМОВИ УСПІШНОЇ ПІДГОТОВКИ ДО УРОКІВ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ.

Ознайомся з умовами успішного навчання, які доцільно приймати до уваги також і тепер, під час підготовки до уроків у період дистанційного навчання.

Спочатку підготуйте місце для занять.

Приберіть зі столу зайві речі, зруч­но розташуйте необхідні підруч­ники, посібники, зошити, папір, олівці. Можна ввести в інтер’єр кімнати жов­тий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Для цього буває достатньо якоїсь картин­ки в цих тонах.

Найважче почати.

Лінь не дає зробити перший крок. Іноді завдання займає всього 15 хвилин, але ти знаходиш купу відмовок, щоб його не починати. Зрозумій, поки ти відтягуватимеш час початку роботи, ти посилаєш в мозок негативні емоції. В результаті, крім втрати часу, отримуєш поганий настрій, а завдання все одно доведеться виконувати.

Правильно постав задачу.

Не думай, як змусити себе вчитися, а думай, як почати добре вчитися. Не примушуй себе, а плануй. Постав мету отримати в семестрі по певному предмету на бал більше, ніж зараз.

Складіть план занять.

Плануючи кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні вивчатимете. Не взагалі: «трохи позаймаюся», а які саме предмети і теми.

Почніть зі складнішого.

Почніть з того завдання (вправи), яке (яку) знаєте найгірше. Але якщо вам важко «розгойдатися», можна почати з того ма­теріалу, який найбільш цікавий і приємний. Можливо, поступово увійдете до робочого ритму і справа піде.

Чергуйте заняття і відпочинок.

Скажімо, 40 хвилин занять, потім 10 хвилин — пе­рерви. Можна у цей час помити посуд, полити квіти, зробити зарядку, прийняти душ. Не треба прагнути до того, аби прочитати і запам’ятати напам’ять увесь підручник. Корисно структурувати матеріал, складати плани, схеми, причому бажано їх записува­ти. Плани корисні і тому, що за ними легко повторити якийсь матеріал.

Як запам’ятовувати матеріал.

Психологи встановили, що наша оперативна пам’ять при одночасному сприйнятті здатна утри­мати і потім відтворити в середньому лише сім об’єктів. Тому матеріал краще розби­ти на смислові шматки, бажано, аби їх було не більше семи. Смислові шматки матеріалу необхідно укрупнювати й уза­гальнювати, виражати головну думку од­нією фразою. Не слід квапитися, за будь-яку ціну запам’ятовувати складний текст, не ро­зібравшись у його внутрішніх зв’язках, не зрозумівши міркувань автора. Серед другорядного потрібно виявити найголов­ніше.

Як повторювати?

Перекажіть текст своїми словами і ви легше його запам’ятаєте, аніж просто прочитавши багато разів, — адже це активна розумова праця. Загалом, будь-яка аналітична робота з текстом дозволяє краще його запам’ятати. Це може бути пе­рекомпонування матеріалу, знаходження парадоксальних формулювань для нього, залучення контрастного фону або матеріалу тощо.

Конспектування.

Перетвори нудне в творче! Наприклад, скористайся методом асоціативних карт. Це стосується ведення конспекту: записуй урок або параграф не суцільним текстом, а використовуй кольорові ручки, маркери, цитати, таблиці, схеми і замальовки. Тим самим ти перетвориш нудну урок в захоплююче заняття, легше запам’ятаєш інформацію і розвинеш своє креативне мислення.

Не дозволяйте відвертати вашу увагу

під час занять ні товаришеві, ні сонячному зайчикові, ні телевізору, ні телефону тощо. Інакше можете пропустити, втратити щось важливе, через що навчальний матеріал одразу стане нудним і незрозумілим. Мислення — це активний творчий процес, що вимагає від людини напруження, уміння зосередитися на важливому, «розчинитися» у предметі думки.











Тайм-менеджмент для дітей на карантині



2021 рік

18. 01. 2021 - 22. 01. 2021

18. 01. 2021

9 клас

Шановні учні! Пройдіть, будь ласка, тест на тему: «Професійні схильності». В кінці тесту обов‘язково введіть своє прізвище та ім’я.

https://onlinetestpad.com/hpamdnfjhp67k


19. 01. 2021

10 клас

Шановні учні! Пройдіть, будь ласка, тест на тему «Професійні схильності». В кінці тесту обов’язково введіть своє прізвище та ім’я.

https://onlinetestpad.com/hpamdnfjhp67k


20. 01. 2021

11 клас

Шановні учні! Пройдіть, будь ласка теми на тему: «Професійні схильності». В кінці тесту обов’язково введіть своє прізвище та ім’я.

https://onlinetestpad.com/hpamdnfjhp67k

5 клас

Шановні учні! Пройдіть, будь ласка тест на тему: « Діагностика рівня самооцінки». В кінці тесту обов’язково введіть своє прізвище та ім’я.

https://onlinetestpad.com/hovadamxgnr4c


21. 01. 2021

6 клас 

Шановні учні! Пройдіть, будь ласка, тест на тему «Діагностика півня самооцінки». В кінці тесту обов’язково введіть своє прізвище та ім’я.

https://onlinetestpad.com/hovadamxgnr4c

7 клас

Шановні учні! Пройдіть, будь ласка, тест на тему «Діагностика півня самооцінки». В кінці тесту обов’язково введіть своє прізвище та ім’я.

https://onlinetestpad.com/hovadamxgnr4c


22. 01. 2021

8 клас

Шановні учні! Пройдіть, будь ласка, тест на тему «Діагностика півня самооцінки». В кінці тесту обов’язково введіть своє прізвище та ім’я.

https://onlinetestpad.com/hovadamxgnr4c


Онлайн-урок "Знаю права і змінюю світ" 


Дієві вправи для боротьби зі стресом

Закриття шкіл, хворі друзі чи рідні, ізоляція вдома – ці та інші фактори можуть спричинити відчуття тривоги і стресу під час пандемії коронавірусу (COVID-19).

Стрес —  нормальна реакція на події зовнішнього світу і ми відчуваємо його кожного дня. Стрес – це стимул, комплекс тілесних реакцій, що активізують наш організм на подолання. Проте як він вплине на нас – позитивним чином чи катастрофічним- обираємо тільки ми.

 Пропоную вам вправи для боротьби зі стресом, які підходять і для дорослих і для дітей!

Бережіть себе! Завантажуйте матеріали за посиланням нижче  і користуйтеся на здоров’я!

http://lzdu.zosh.zt.ua/wp-content/uploads/2021/01/porady-z-podolannya-sresu.pdf








Немає коментарів:

Дописати коментар