2022 рік
Метою діяльності психологічної служби в системі освіти є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров'я і надання психологічної допомоги (психологічної підтримки) всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.
Під час дистанційного навчання мною проводиться робота з учителями, батьками та учнями (дистанційно), в телефонній розмові, Viber, Google Meet. Постійно підтримується зв'язок з дітьми та батьками, проводиться діагностична, корекційна, консультаційна, просвітницька робота, а також психологічна підтримка.
Анкета для батьків щодо організації дистанційного навчання - https://docs.google.com/forms/d/15P0vfVOBz7YxrY8jJlXYaOu4eC2LMCP2a5XJnD1Nf-w/edit?usp=sharing
Тест «Будинок, дерево, людина»
Матеріали: аркуш А4, олівці – простий і кольорові, гумка.
Інструкція: намалюйте будинок, дерево і людину настільки добре, наскільки зможете. Обдумуйте малюнок стільки часу, скільки вам знадобиться. Тільки намагайтесь намалювати якомога краще. Важливо, щоб людина, яку ви намалюєте, була зображена в повний зріст”.
Тест запропонований Дж. Буком в 1948 р. Спочатку передбачалося малювати всі ці елементи окремо, проте пізніше тест був модифікований іншим дослідником – Р. Берні. Він-то і запропонував поєднати всі три об’єкти в одному малюнку, і саме в такому варіанті ми використовуємо в даний час цей тест.
Інтерпретацію тесту знайдете тут - Тест «Будинок, дерево, людина»
Рекомендації для учнів щодо самовиховання
1.Починати потрібно з набуття звички долати порівняно незначні труднощі, перешкоди.
2.Надзвичайно небезпечні будь-які самовиправдання. Це неправда не лише для інших, але й для себе.
3. Труднощі й перешкоди необхідно долати.
4.Прийняте одного разу рішення завжди має бути виконане до кінця.
5.Окрему мету необхідно дробити на етапи, накреслювати найближчі перешкоди, подолання яких створює умови для наближення кінцевої мети.
6.Максимально суворе дотримання режиму дня, розпорядку всього життя.
7.Систематичні заняття спортом.
8.Найголовніше у самовихованні — це самопереконання.
Вчимося спонукати себе до самоосвітньої діяльності
Проаналізуйте , чи завжди ви це робите:
1.Аналізуєте свої слабкі та сильні сторони.
2.Визначаєте свої потреби, інтереси, мету, мотиви.
3.Знаєте , як долати свої недоліки, або ознайомилися з інформацією, як це робили видатні люди.
4.Відчуваєте в собі силу здійснити процес самовдосконалення, саморозвитку, самоосвіти.
5.Знаєте, як здобувати інформацію з різноманітних джерел, володієте певними навичками.
6.Самостійно організуєте свою діяльність.
7.Опрацьовуєте матеріал осмислено, знаходите можливості його у своєму житті.
Ви все це вмієте робити і робите? Є позитивні результати такої роботи? Чудово! Успіх іде за вами.
Ви відчуваєте певні труднощі? Є бажання подолати їх, але ви не знаєте як? Тоді наступна інформація для вас.
Корисні звички для успішного навчання та самонавчання
Щоб бути успішним у навчанні та самонавчанні , підготуйте себе до цього , формуючи такі звички:
- Відповідайте за себе. Відповідальність – це усвідомлення того, що для досягнення успіху ви самі маєте визначити свої пріоритети , розподілити час і ресурси.
- Сконцентруйтеся на своїх цінностях і принципах . Не дозволяйте друзям і знайомим вказувати , що для вас важливо.
- Поставте першочергові речі першими. Не дозволяйте іншим відвертати увагу від поставленої мети. Визначте час і місце своєї найбільшої продуктивності. Розташуйте пріоритети відповідно до ступеня складності матеріалу.
- Показуйте себе з кращого боку.
- Спочатку зрозумійте інших , а потім намагайтеся , щоб зрозуміли вас.
- Шукайте найкраще для розв’язання проблеми.
- Будьте вимогливими до себе.
ТЕСТ ЗА ЦИМ ПОСИЛАННЯМ - Оцінка рівня ситуативної (реактивної) тривожності (Тест Спілбергера-Ханіна)
З 04.04. по 08.04. з метою збереження психічного здоров*я дітей та психологічної підтримки, із здобувачами освіти 4 - 11 класів було проведено годину психології на тему: "Стрес та стресові ситуації".
Стрес - це захисна реакція організму на зовнішні подразники. Вона проявляється психічно, фізично, емоційно та дає змогу адаптуватися до змін.
Що відбувається в організмі під час стресової реакції? Мозок, сприймаючи загрозу, сигналізує наднирникам виділяти гормони стресу — адреналін і кортизол. Внутрішні резерви організму активуються, тому підвищується м’язова сила, швидкість реакції, витривалість та больовий поріг. Це важливі реакції, що допомагають організму боротися з джерелом небезпеки або втікати від неї. Коли загроза зникає, тіло повертається у розслаблений стан.
Симптоматично стрес (як і стресовий розлад) появляється таким чином:
- Фізичні реакції: труднощі зі сном, напруга, втома, тахікардія, болі, розлади шлунково-кишкового тракту (ШКТ).
- Емоційні реакції: гнів, тривога, оніміння, сором, порожнеча, зниження здатності відчувати задоволення та ін.
- Когнітивні реакції: кошмари, погана концентрація уваги, нерішучість, занепокоєння.
- Міжособистісні реакції: недовіра, дратівливість, проблеми на роботі, у школі.
Є науково обґрунтовані інструменти, що допоможуть вам боротися з негативними наслідками стресу:
- Усувайте чинники стресу
Якщо це неможливо, переосмислюйте думки щодо нього, це допоможе впоратися з емоціями. Внутрішньо приймайте ситуації поза вашим контролем. - Розвивайте соціальну підтримку
Підтримуйте друзів та рідних. Взаємодопомога важливий чинник у подоланні стресу. - Харчуйтеся збалансовано
Поживні речовини дають необхідні сили для подолання стресової ситуації. - Розслабляйте м’язи
Стрес провокує головні болі, напругу м’язів, біль у спині. Боротися з такими симптомами можна за допомогою розтяжок, масажу, теплих ванн. - Майте повноцінний сон
Здоровий сон — це підзарядка, відпочинок та відновлення організму, він потрібен кожному. - Будьте фізично активними
Під час фізичної активності знижується рівень гормону стресу (кортизолу), ми відчуваємо піднесений стан та отримуємо більше задоволення від життя. - Звертайтеся по допомогу до лікаря
Своєчасне медичне втручання допоможе подолати наслідки стресу, пропрацювати наслідки, визначити, як діяти наступного разу.
Пам’ятайте — стреси часті супутники нашого життя. Важливо навчитися ними управляти, протистояти негативним наслідкам стресу, адже вони впливають на здоров’я та викликають захворювання. Бережіть себе!
Тест: "Визначення ступеня схильності до стресу"
Казка про сирену
Консультація для батьків: "Як допомогти дитині, яка переживає стрес"
Панічна атака, істерика, страх: прийоми першої психологічної допомоги
Під час воєнних дій психіка людини перебуває в постійному напруженні та стресі. Вони можуть спричинити різні реакції та мати індивідуальні фізичні прояви. І якщо людину, яка знаходиться поряд з вами, помітно «накрило» емоціями, буде корисним знати мінімальний набір прийомів першої психологічної допомоги. Вони залежать від конкретного стану, в якому перебуває людина, але є універсальні загальні елементи першої психологічної допомоги.
- Залишайтеся поруч із людиною, яка потребує допомоги. Люди в кризовій ситуації тимчасово втрачають почуття захищеності та довіри. Коли ви поряд, ви можете допомогти відновити почуття впевненості та безпеки.
- Активне слухання. Важливо уважно вислухати людину, щоб допомогти їй пережити травмуючу подію.
- Поважайте почуття інших. Віднесіться без упередження до того, що вам кажуть.
- Проявіть турботу та надайте практичну допомогу. Якщо хтось перебуває в кризовій ситуації, в першу чергу корисною буде практична допомога: зв’язатися з кимось, хто може побути з постраждалим і т.д.
Реакціями під час кризової ситуації можуть бути:
• страх
• ступор
• плач
• істерика
• панічна атака
• нервове тремтіння
• агресія
СТРАХ
Як допомогти?
1. Покладіть руку постраждалого на зап’ястя, щоб він відчув ваш спокій. Це буде для нього сигналом, що ви поруч і він не один.
2. Дихайте глибоко і рівно. Заохочуйте постраждалого дихати в одному з вами ритмі.
3. Якщо потерпілий говорить, то слухайте його, виявляйте зацікавленість, розуміння, співчуття.
4. Зробіть потерпілому легкий масаж найбільш напружених м’язів тіла.
СТУПОР
Ознаки ступору:
різке зниження або відсутність довільних рухів та мови;
відсутність реакцій на зовнішні подразники (шум, світло, дотик); застигання у певній позі, стан повної нерухомості.
Як допомогти:
1. Підійдіть до людини, повільно візьміть за руку і запросіть йти разом з вами. Використовуйте фрази: «Тобі не можна залишатися тут», «Тобі потрібна допомога» тощо.
2. Зігніть постраждалому пальці на обох руках і притисніть їх до основи долоні.
3. Людина, перебуваючи у ступорі, може чути та бачити. Тому говоріть їй на вухо тихо, повільно та чітко те, що може викликати сильні емоції (краще негативні). Необхідно будь-якими засобами добитися реакції потерпілого, вивести його із заціпеніння.
ПЛАЧ
Як допомогти?
1. Не залишайте постраждалого одного.
2. Встановіть фізичний контакт із постраждалим (візьміть за руку, покладіть свою руку йому на плече або спину, погладьте по голові). Дайте відчути, що ви поряд.
3. Застосовуйте прийоми активного слухання: періодично вимовляйте «ага», «так», кивайте головою, повторюйте за людиною уривки фраз, говоріть про свої почуття та почуття постраждалого.
4. Не намагайтеся заспокоїти постраждалого. Дайте йому можливість виплакатися і виговоритися.
ІСТЕРИКА
Ознаки: надмірне збудження, безліч рухів; мова емоційно насичена, швидка; крики, ридання.
Як допомогти?
1. Видаліть глядачів, створіть спокійну обстановку. Необхідно залишитися з потерпілим наодинці, якщо це є безпечним для вас.
2. Несподівано вчиніть дію, яка може сильно здивувати (дати ляпас, облити водою, різко крикнути на людину).
3. Говоріть із постраждалим короткими фразами, впевненим тоном («Випий води», «Умийся»).
4. Після істерики настає занепад сил. Укладіть постраждалого спати.
ПАНІЧНА АТАКА
Як допомогти?
• Попросіть людину сісти, опустити голову та впертись ногами в підлогу.
• Попросіть постраждалого зосередитися на диханні і дихати повільно.
• Переключіть увагу. Попросіть людину розповісти про те, що вона бачить та чує.
НЕРВОВЕ ТРЕМТІННЯ
Після екстремальної ситуації з’являється неконтрольоване нервове тремтіння (людина не може за власним бажанням припинити цю реакцію).
Як допомогти?
1. Візьміть потерпілого за плечі і сильно, різко потрясіть протягом 10-15 секунд.
2. Продовжуйте розмовляти з ним, інакше він може сприйняти ваші дії як напад.
3. Не можна: обіймати потерпілого чи притискати його себе; укривати постраждалого чимось теплим; заспокоювати, говорити, щоб він узяв себе в руки.
АГРЕСІЯ
Як допомогти?
1. Зведіть до мінімуму кількість оточуючих.
2. Дайте людині можливість випустити емоції.
3. Доручіть роботу, пов’язану з високим фізичним навантаженням.
4. Демонструйте доброзичливість.
5. Намагайтеся розрядити ситуацію смішними коментарями або діями.
Анкета для учнів "Дистанційне навчання"
ЗАНЯТТЯ ДЛЯ УЧНІВ 3-4 КЛАСІВ "СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я. ЧИННИКИ ЗДОРОВ’Я"
https://drive.google.com/file/d/1kXxzx6S5lcQwUDGhgKUlexkC7rUoTbiI/view
ДЛЯ УЧНІВ 1-4 КЛАСІВ мультфільм "У здоровому тілі-здоровий дух"
10 ЗОЛОТИХ ПРАВИЛ БЕЗПЕКИ В ІНТЕРНЕТІ ДЛЯ ДІТЕЙ.
1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.
2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.
6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.
7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.
8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.
9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.КОРИСНІ ЗВИЧКИ УЧНЯМ ДЛЯ УСПІШНОГО НАВЧАННЯ ТА САМОНАВЧАННЯ
Щоб бути успішним у навчанні та самонавчанні , підготуйте себе до цього , формуючи такі звички:- Відповідайте за себе. Відповідальність – це усвідомлення того, що для досягнення успіху ви самі маєте визначити свої пріоритети , розподілити час і ресурси.
- Сконцентруйтеся на своїх цінностях і принципах . Не дозволяйте друзям і знайомим вказувати , що для вас важливо.
- Поставте першочергові речі першими. Не дозволяйте іншим відвертати увагу від поставленої мети. Визначте час і місце своєї найбільшої продуктивності. Розташуйте пріоритети відповідно до ступеня складності матеріалу.
- Показуйте себе з кращого боку.
- Спочатку зрозумійте інших , а потім намагайтеся , щоб зрозуміли вас.
- Шукайте найкраще для розв’язання проблеми.
- Будьте вимогливими до себе.ВЧИМОСЯ СПОНУКАТИ СЕБЕ ДО САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Проаналізуйте , чи завжди ви це робите:
1.Аналізуєте свої слабкі та сильні сторони.
2.Визначаєте свої потреби, інтереси, мету, мотиви.
3.Знаєте , як долати свої недоліки, або ознайомилися з інформацією, як це робили видатні люди.
4.Відчуваєте в собі силу здійснити процес самовдосконалення, саморозвитку, самоосвіти.
5.Знаєте, як здобувати інформацію з різноманітних джерел, володієте певними навичками.
6.Самостійно організуєте свою діяльність.
7.Опрацьовуєте матеріал осмислено, знаходите можливості його у своєму житті.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ УЧНІВ 5-11 КЛАСІВ. УМОВИ УСПІШНОЇ ПІДГОТОВКИ ДО УРОКІВ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ.
Ознайомся з умовами успішного навчання, які доцільно приймати до уваги також і тепер, під час підготовки до уроків у період дистанційного навчання.
Спочатку підготуйте місце для занять.
Приберіть зі столу зайві речі, зручно розташуйте необхідні підручники, посібники, зошити, папір, олівці. Можна ввести в інтер’єр кімнати жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Для цього буває достатньо якоїсь картинки в цих тонах.
Найважче почати.
Лінь не дає зробити перший крок. Іноді завдання займає всього 15 хвилин, але ти знаходиш купу відмовок, щоб його не починати. Зрозумій, поки ти відтягуватимеш час початку роботи, ти посилаєш в мозок негативні емоції. В результаті, крім втрати часу, отримуєш поганий настрій, а завдання все одно доведеться виконувати.
Правильно постав задачу.
Не думай, як змусити себе вчитися, а думай, як почати добре вчитися. Не примушуй себе, а плануй. Постав мету отримати в семестрі по певному предмету на бал більше, ніж зараз.
Складіть план занять.
Плануючи кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні вивчатимете. Не взагалі: «трохи позаймаюся», а які саме предмети і теми.
Почніть зі складнішого.
Почніть з того завдання (вправи), яке (яку) знаєте найгірше. Але якщо вам важко «розгойдатися», можна почати з того матеріалу, який найбільш цікавий і приємний. Можливо, поступово увійдете до робочого ритму і справа піде.
Чергуйте заняття і відпочинок.
Скажімо, 40 хвилин занять, потім 10 хвилин — перерви. Можна у цей час помити посуд, полити квіти, зробити зарядку, прийняти душ. Не треба прагнути до того, аби прочитати і запам’ятати напам’ять увесь підручник. Корисно структурувати матеріал, складати плани, схеми, причому бажано їх записувати. Плани корисні і тому, що за ними легко повторити якийсь матеріал.
Як запам’ятовувати матеріал.
Психологи встановили, що наша оперативна пам’ять при одночасному сприйнятті здатна утримати і потім відтворити в середньому лише сім об’єктів. Тому матеріал краще розбити на смислові шматки, бажано, аби їх було не більше семи. Смислові шматки матеріалу необхідно укрупнювати й узагальнювати, виражати головну думку однією фразою. Не слід квапитися, за будь-яку ціну запам’ятовувати складний текст, не розібравшись у його внутрішніх зв’язках, не зрозумівши міркувань автора. Серед другорядного потрібно виявити найголовніше.
Як повторювати?
Перекажіть текст своїми словами і ви легше його запам’ятаєте, аніж просто прочитавши багато разів, — адже це активна розумова праця. Загалом, будь-яка аналітична робота з текстом дозволяє краще його запам’ятати. Це може бути перекомпонування матеріалу, знаходження парадоксальних формулювань для нього, залучення контрастного фону або матеріалу тощо.
Конспектування.
Перетвори нудне в творче! Наприклад, скористайся методом асоціативних карт. Це стосується ведення конспекту: записуй урок або параграф не суцільним текстом, а використовуй кольорові ручки, маркери, цитати, таблиці, схеми і замальовки. Тим самим ти перетвориш нудну урок в захоплююче заняття, легше запам’ятаєш інформацію і розвинеш своє креативне мислення.
Не дозволяйте відвертати вашу увагу
під час занять ні товаришеві, ні сонячному зайчикові, ні телевізору, ні телефону тощо. Інакше можете пропустити, втратити щось важливе, через що навчальний матеріал одразу стане нудним і незрозумілим. Мислення — це активний творчий процес, що вимагає від людини напруження, уміння зосередитися на важливому, «розчинитися» у предметі думки.
Тайм-менеджмент для дітей на карантині
2021 рік
18. 01. 2021 - 22. 01. 2021
18. 01. 2021
9 клас
Шановні учні! Пройдіть, будь ласка, тест на тему: «Професійні схильності». В кінці тесту обов‘язково введіть своє прізвище та ім’я.
https://onlinetestpad.com/hpamdnfjhp67k
19. 01. 2021
10 клас
Шановні учні! Пройдіть, будь ласка, тест на тему «Професійні схильності». В кінці тесту обов’язково введіть своє прізвище та ім’я.
https://onlinetestpad.com/hpamdnfjhp67k
20. 01. 2021
11 клас
Шановні учні! Пройдіть, будь ласка теми на тему: «Професійні схильності». В кінці тесту обов’язково введіть своє прізвище та ім’я.
https://onlinetestpad.com/hpamdnfjhp67k
5 клас
Шановні учні! Пройдіть, будь ласка тест на тему: « Діагностика рівня самооцінки». В кінці тесту обов’язково введіть своє прізвище та ім’я.
https://onlinetestpad.com/hovadamxgnr4c
21. 01. 2021
6 клас
Шановні учні! Пройдіть, будь ласка, тест на тему «Діагностика півня самооцінки». В кінці тесту обов’язково введіть своє прізвище та ім’я.
https://onlinetestpad.com/hovadamxgnr4c
7 клас
Шановні учні! Пройдіть, будь ласка, тест на тему «Діагностика півня самооцінки». В кінці тесту обов’язково введіть своє прізвище та ім’я.
https://onlinetestpad.com/hovadamxgnr4c
22. 01. 2021
8 клас
Шановні учні! Пройдіть, будь ласка, тест на тему «Діагностика півня самооцінки». В кінці тесту обов’язково введіть своє прізвище та ім’я.
https://onlinetestpad.com/hovadamxgnr4c
Онлайн-урок "Знаю права і змінюю світ"
Дієві вправи для боротьби зі стресом
Закриття шкіл, хворі друзі чи рідні, ізоляція вдома – ці та інші фактори можуть спричинити відчуття тривоги і стресу під час пандемії коронавірусу (COVID-19).
Стрес — нормальна реакція на події зовнішнього світу і ми відчуваємо його кожного дня. Стрес – це стимул, комплекс тілесних реакцій, що активізують наш організм на подолання. Проте як він вплине на нас – позитивним чином чи катастрофічним- обираємо тільки ми.
Пропоную вам вправи для боротьби зі стресом, які підходять і для дорослих і для дітей!
Бережіть себе! Завантажуйте матеріали за посиланням нижче і користуйтеся на здоров’я!
http://lzdu.zosh.zt.ua/wp-content/uploads/2021/01/porady-z-podolannya-sresu.pdf



























Немає коментарів:
Дописати коментар