Дистанційне навчання - ІНКЛЮЗІЯ

Корекційно-розвивиткові заняття

(20.04.2021)

Мета: створення позитивного емоційного настрою, зняття емоційного напруження. Розвиток пізнавальних психічних процесів: пам’яті, уваги, мислення, уяви.

Вправа „Назви одним словом” 

      Дитині пропонується назвати одним словом: - Оленка, Тетяна, Олесь, Сашко, Артем, Данило - А, б, г, щ, к, о... 
- Понеділок, вівторок, середа... 
- Січень, лютий, жовтень.... 
- Чашка, тарілка, миска... 
- Морква, буряк, картопля... 
- Зима, літо, весна, осінь..

Вправа „Їжачки” 
     Хід вправи: 
 Коли зустрілись їжаки, то привітались залюбки: - Здоров був, друже! 
- Ну, здоров! 
Як радий я, що ти прийшов! 
Одночасно кінчиками великих пальців правої та лівої рук по черзі торкатися кінчиків вказівних, середніх, безіменних пальців і мізинців.

Вправа «Уяви собі» 
     Хід вправи: психолог запитує дитину: «На чому ти сидиш?». Дитина відповідає. Потім їй пропонується уявити і зобразити, як би вона злякалась, якби сиділа на даху (на верхівці дерева). Дитину запитують: «Що ти побачила?» Потім пропонують уявити собі і показати, як би вона здивувалась, якби побачила веселу лисичку (великого птаха, ведмедя); як би вона злякалась, якби побачила дракона ( чудовисько, Бабу Ягу). Питання: «Кого зустрів?» Дитина показує, як би вона зраділа, якби приїхала бабуся (брат, друг) Питання: «Кого проводив?» Дитина зображує смуток від того, що від`їхала мама (загубилось цуценя, кошеня,занедужав друг, зламалася улюблена іграшка) Питання: «На кого розсердився?» Дитина уявляє і зображує, як би вона розсердилась, якби у неї відняли новий велосипед (цукерку, іграшку).

 Вправа „Пари слів” 
     Хід вправи: дитині пропонують послухати й запам’ятати пари слів. Потім треба закрити їх і спробувати за першим словом згадати його пару: 
- ваза – квіти,
 - місто – вулиця, 
- машина – колесо, 
- зима – сніг, 
- школа – парта, 
- ліс - гриби, 
- будинок – вікно, 
- море – риба, 
- бджола – мед, 
- птах – гніздо.

(21.04.2021)

Мета: розвиток емоційно-вольової та пізнавальної сфери. Формування комунікативних навичок і вмінь. Покращення стану загальної та дрібної моторики.

Вправа - привітання.
Привітайся до віконця: 
Здрастуй, здрастуй, 
Рідне сонце 
Дай нам сили, 
Дай добра 
Тебе любить дітвора.

 Вправа-гра „Вилучення зайвого” 
     Хід вправи: дитині пропонується ланцюжок слів, з яких потрібно вилучити зайві і залишити тільки ті слова, які пояснюють схожі предмети. 
- Парта, стілець, трава, 
- Небо, зошит, ручка, 
- Фарби, альбом, пенал, 
- Вікно, міст, стіна і т.д.

Вправа „Веселий хрущ” 
     Хід вправи: 
Я малий веселий хрущ. 
Мене знає кожен кущ. 
Маю я красиві вуса 
І нічого не боюся 
Стиснути кулачок. Вказівний палець і мізинець розвести в різні боки („вуса”). Ворушити вусами.

Вправа „ Запам’ятай слова” 
     Хід вправи: дитині пропонують прочитати й запам’ятати слова: стіл, будинок, кіт, вікно, ліс, пень, дим, мило, брат, бант. 
Потім слід затулити слова й постаратися назвати їх. 

Вправа-гра „Назви одним словом” 
     Хід вправи: дитині пропонують назвати одним словом: 
- людина, яка продає товар (продавець); 
- людина, яка вчить дітей (учитель); 
- людина, яка керує потягом (машиніст); 
- людина, яка лікує людей (лікар); 
- людина, яка керує літаком (пілот); 
- людина, яка готує їжу (кухар; - людина, яка будує дім (будівельник); 
- людина, яка випікає торт (кондитер).

Пальчикова гімнастика „Дзеркало” 
     Хід вправи: 
Ти у дзеркальце дивись, 
Рухи всі повторюй. 
Пальці вгору – пальці вниз, 
Раз – угору, знову – вниз 
В кулачки збирайтесь, 
потім випрямляйтесь (Долоні рук стоять на ребрі одна проти одної. Далі рухи за текстом.)

Вправа - гра „Чим відрізняється” 
     Хід вправи: психолог пропонує дитині пари малюнків та запитує, чим відрізняються предмети на них: 
- табуретка і стільчик 
- яблуко і груша 
- блюдце і тарілка 
- склянка і чашка

Вправа „ Руки і плечі” 
     Хід вправи: 
- Уяви, що ти пухнастий кіт (кішечка). 
Зараз тобі хочеться потягнутися. 
- Витягни руки вперед. 
- Підніми їх високо над головою. 
- Тепер відкинь їх назад. 
- Відчуй як напружились твої плечі 
- Потягнись якнайсильніше. 
- А тепер опусти руки. 
- Молодець, давай ще потягнемось! 
- Витягни руки перед собою, піднімай їх вгору, над головою. 
- Відкинь назад якнайдалі. 
- Тягнися сильніше. 
- А тепер швидко опусти руки. Добре! 
- Зауваж, наскільки розслаблені твої руки і плечі. 
- Тобі добре, спокійно. 
- Твої думки течуть плавно.

(13.04.2021)

Мета: розвиток емоційно-вольової та пізнавальної сфери.


Вправа "Пальчикова гімнастика"
Раз-і-два – ішли качата,
Три-чотири – до води, 
Плентався за ними п’ятий , 
Шостий теж ішов туди. 
Сьомий дуже притомився, 
Восьмий на дорозі всівся, 
А дев’ятий загубився, 
З переляку запищав. 
Не пищи, а доганяй,
Своїх друзів відшукай! 
     По черзі згинати всі пальці правої ( потім лівої ) руки, починаючи з великого. Потім руки піднімаються і опускаються. На останній рядок плескаємо в долоні. 

Вправа "Вухо - ніс" 
     За командою „Вухо” дитина повинна схопитися за вухо, за командою „Ніс” – за ніс. 
Психолог виконує дії разом із дитиною, але якийсь час повинен "припуститися помилки". 
Дитина не звертаючи увагу на „помилки” дорослого, повинна показувати тільки ту частину обличчя, яку назвав психолог. 

Вправа Гра „Літає не літає” 
     Психолог вимовляє назви предметів, якщо дитина вважає, що предмет не літає - плескає в долоні. 
Вибір потрібно обґрунтувати. 
     Слова: орел, метелик, диван, хрущ, дельфін, стілець, ластівка, літак, дерево, чайка, будинок, горобець, мураха, комар, човен, муха, гуси, собака, вертоліт, книга, ракета, килим, ворона.

Вправа - гра „Запам’ятай і повтори”
     Психолог зачитує слова, дитина їх запам’ятовує, а потім повторює. 
     Слова: слон, м’яч, мило, рука, дуб, весна, син, кран, ніс, оса, сіль, шум, клей, крупа, машина, річка, ліс, око, ціна.

Релаксація.  Вправа „Кішечка” 
Сидить кішка на вікні, кігтики точить, 
Дуже гострі щоб були, мабуть, кішка хоче.
Ой, які у кішки є м’якенькі лапки,
А в тих лапках до пори дрімають царапки. 
Кішка спить... 

(14.04.2021)

Мета: Створення позитивного емоційного настрою, формування комунікативних навичок та навичок співпраці. Розвиток пам’яті, мислення, уваги, тактильних відчуттів, дрібної моторики.

Вправа-гра „Cлухай сигнал” 
     На один плеск в долоні дитина зображає тополю (підняті вгору руки, долоні разом), на два плески – вербу (руки зігнуті в ліктях опущені вниз)

Вправа «Підкажи, що треба купити» 
     Психолог повідомляє, що мама дала дівчинці список покупок, які необхідно зробити у магазині (зачитує список). 
Але дівчинка загубила його і тепер дуже засмучена. 
Пропоную тобі допомогти дівчинці пригадати список. 
Спочатку по пам`яті, потім за малюнком.

Вправа „Закінчи слово”
     Дитині пропонується закінчити слово, розпочате ведучим: „Відгадай, що я хочу сказати? По...”. 
     Усього пропонується 10 складів: по; на; за; мі; му; до; че; при; ку; зо. 
     Звертається увага не тільки на правильність відповідей, але й на час, що є показником, швидкості розумових процесів, кмітливості, мовної активності.

 Вправа з розвитку пам’яті
    Дитині пропонується запам’ятати низку приголосних: 
Ж Н Л П В Т 
     Щоб краще запам’ятати їх, психолог пропонує подумки додати до кожної літери 25 голосну, наприклад У, 
а потім об’єднати в зручні групи й прочитати 
(ЖУНУ - ЛУ - ПУВУТУ).       
Відповідь записати, відкидаючи голосні.

Рефлексія.  
Ми старались, ми трудились 
Навіть трішечки втомились. 
Відпочити вже нам час 
Та чи все було гаразд?

(15.04.2021)

Мета: розвиток емоційно-вольової сфери та загальних інтелектуальних здібностей дитини. Формування комунікативних вмінь та навичок.

Вправа «Тренуємо емоції». 
     Хід вправи: психолог пропонує дитині відтворити на обличчі і показати в дзеркалі емоції: 
- Насупитись,як осіння хмара, ображена дитина; 
- Розсердитись,як зла чаклунка, голодний вовк; 
- Злякатися ,як зайчик,побачивши лисичку; пташка ,що впала з гнізда; 
- Посміхнутися, як кіт на сонечку; саме сонечко; хитра лисиця; мама до дитини.

Вправа „Послухай та запам’ятай”  
Спить ромашка і кульбаба 
під листком заснула жабка 
А маленький світлячок 
не лягає на бочок 
Він ліхтарик запалив, 
шлях звіряткам освітив.

Цікаві вправи для «слухняних» пальчиків 
«Собака» - з`єднати великий, середній та безіменний пальці, вказівний та мізинець підняти вгору 
«Коза» - підняти догори вказівний та мізинець 
«Кінь» - вказівний палець виставлений вперед, решта біжать по столу 
«Ліс» - руки стоять ліктями на столі, пальці розчепірені якомога ширше. Рухати кистями рук, імітуючи дерева, гілля яких хитає вітер 
«Зайчик» - великим пальцем притиснути до долоні безіменний та мізинець, вказівний та середній розправлені, поворушити ними. Спочатку однією рукою показати «зайчика» потім іншою, потім обома одночасно.

Гра „Навпаки” 
     Хід вправи: психолог називає слово. Дитина має назвати слово, яке має протилежне значення до названого. 
     Слова: День – ніч; малий – великий; білий – чорний; літо – зима; короткий – довгий; високий – низький; гарячий – холодний; сіль – цукор; спека – прохолода; старий – молодий; здоровий – хворий; темний – світлий; сумно – весело.

Релаксація. Вправа „Оленята” 
Ми маленькі оленята, 
Ми гуляємо в долині. 
Плечі рівно слід тримати, 
Ну, а руки – на коліна. 
А тепер одну хвилину 
Оленятко відпочине...
Ручки в нас легкі та вільні... Пальцям час відпочивати Дихаємо рівно, глибоко, спокійно.

(12.01.2021) 

Мета: розвивати мислення, зорову пам*ять, спостережливість; формувати вміння визначати відмінні ознаки предметів та об*єктів, удосконалити навички орієнтування у просторі.



Вправа "Знайди мене"
     Уважно розглянь малюнок, знайди і покажи на великому малюнку  предмети, зображені внизу в рамках. Показуючи предмет, скажи, де він знаходиться, використовуючи слова "під", "над", "за", "перед", "у", "на", "між", "біля".

Вправа "Графічний диктант"
Обладнання: аркуш у клітинку, олівець.

Відступи 3 клітинки зліва, 10 клітинок зверху, постав крапочку і починай малювати:1 клітинка вправо, 7 клітинок вверх, 4 клітинки вправо, 1 клітинка вниз, 5 клітинок вправо, 8 клітинок вниз, 3 клітинки вліво, 3 клітинки вверх, 1 клітинка вліво, 3 клітинки вниз, 3 клітинки вліво, 4 клітинки вверх, 1 клітинка вліво, 3 клітинки вниз, 2 клітинки вліво, 1 клітинка вверх.


Вправа "Знайди відмінності"
     Уважно розглянь малюнки і знайди 10 відмінностей.
Дидактична гра "Знайди тінь"






(13.01.2021)

Мета: розвивати мислення, зорову пам*ять, увагу; удосконалювати вміння знаходити суттєвий зв*язок між предметами.

Вправа "Знайди слова"
Вправа "Четвертий зайвий"
     Розглянь чотири зображення на кожній картці, назви їх. Поміркуй, яке зображення зайве? Чому?






Вправа "Читаймо разом"
     Прочитай текст, змамінюючи зображення словами. В кінці дай відповідь на запитання.

Вправа "Заплутані картинки"
     Назви всі прадмети на картинці; порахуй, скільки всього предметів; обведи пальчиком шапку, штани та спідницю.
(14.01.2021)

Мета: розвивати увагу, розумові операції мислення (узагальнення та класифікація); удосконалювати навички орієнтування у просторі, вміння виділяти об*єкти на підставі співставлення їх з іншими, вміння визначати відмінні ознаки порівнюваних предметів.

Вправа "Порядок слів у реченні"
     Прочитай кожен набір слів, спробуй зрозуміти про що йде мова, а потім віднови речення і запиши його.




Вправа "Знайди слова"
     






Вправа "Знайди відмінності"
     Уважно розглянь малюнки і спробуй знайти 10 відмінностей.


(19.01.2020)

Мета: розвивати мислення, пам*ять, увагу, удосконалювати всміння аналізувати об*єкти сприйняття, встановлювати подібність за суттєвими та несуттєвими ознаками.

Вправа "Анаграми"
     Прочитай літери та перестав їх так, щоб вийшло слово. Результат запиши.



Вправа "Знайди однакові предмети"


Вправа "Розгадай слово"
     Спробуй відгадати слово, використовуючи координати. Результат запиши.



(20. 01. 2021)

Мета: розвивати мислення, просторове уявлення та просторову орієнтацію, пам*ять, увагу, вчити знаходити закономірність розміщення об*єктів, удосконалювати вміння групувати предмети за функціональною ознакою.

Вправа "Знайди відмінності"


Вправа "Що переплутав художник?"
     Розглянь картинку і скажи, що на ній неправильно зображено, а також виправ помилки і обгрунтуй свій вибір.

Вправа "Хто найважчий, хто найлегший?"
     Равлик важчий від жука. Жук важчий від оси. Хто найважчий? Хто найлегший?
Вправа "Пори року"
     Які пори року зображено на малюнках? Розкажи про прикмети кожної із них. Що роблять діти? Чим ще можна займатись навесні, влітку, осінню, взимку?
Вправа "Знайди мене"
     Розглянь малюнок, знайди і покажи на великому малюнку предмети, зображені внизу у рамочці. Скажи, де знаходиться кожен предмет, використовуючи слова "під", "над", "за", "перед", "у", "на", "між", "біля".
Дидактична гра "Що зайве?"


(21. 01. 2021)

Мета: розвивати наочно-образне мислення, зорове сприйняття, увагу; сприяти розвитку вмінь аналізувати об*єкти сприйняття; удосконалювати вміння орієнтуватися у просторі, узагальнювати предмети.

Дидактична гра "Що не так?"

Вправа "Слухай і плескай в долоні"
     Дитині зачитують слова. Коли звучить слово, що відноситься до транспорту, дитина має хлопнути в долоні. 

     Сонце, диван, телевізор, комбайн, зошит, трамвай, соняшник, машина, ковдра, книга, ромашка, собака, кішка, шафа, автобус, телефон, троянда, тролейбус, стіл, мороз, літо,тюльпан, мрія, підлога, нарцис, літак, розетка, зима, поїзд, ягода, гриб, велосипед, молоко, трава, самокат.

Вправа "Графічний диктант"

Відступи 3 клітинки зліва, 4 клітинки зверху, постав крапочку і починай малювати: 2 клітинки вверх, 2 клітинки вправо, 8 клітинок вниз, 2 клітинки вправо, 4 клітинки вверх, 3 клітинки вправо, 4 клітинки вниз, 1 клітинка вправо, 3 клітинки вверх, 3 клітинки вправо, 3 клітинки вниз, 2 клітинки вправо, 1 клітинка вниз, 3 клітинки вліво, 3 клітинки вверх, 1 клітинки вліво, 3 клітинки вниз, 3 клітинки вліво, 4 клітинки вверх, 1 клітинка вліво, 4 клітинки вниз, 4 клітинки вліво, 7 клітинок вверх, 1 клітинка вліво.



Вправа "Дні тижня. Святкові, вихідні та буденні дні."

     1. Які дні є вихідними? Чим ти займаєшся та твоя сім*я в такі дні?
     2. Які дні тижня ти ще знаєш? Чим займаєшся ти та твоя сім*я в такі дні? 
     3.Які свята ти знаєш? Державні та релігійні? Чим ти займаєшся та твоя сім*я в такі дні? Вони завжди припадають на вихідні, чи бувають і в буденні дні?


(28.01.2021)

Мета: розвивати мислення, зорову пам*ять, спостережливість; удосконалювати всміння аналізувати об*єкти сприйняття, вміння знаходити суттєвий зв*язок між предметами.

Вправа "Знайди відмінності"


Вправа "Який малюнок наступний?"
     Уважно розглянь кожен ряд малюнків і визнач, який повинен бути наступним.


Вправа "Емоції та почуття"
     Розглянь зображення та підпиши їх відповідними емоціями.


Назви протилежні слова: 
тонкий — ... 
гострий — ... 
чистий — ... 
гучний — ... 
низький —... 
здоровий — ... 

Закінчи речення: 
Влітку тепло, а взимку... 
Птахи літають, а змії... 
Восени листя жовте, а влітку...

Встав букви і прочитай слова: 
М..р..з 
Г..з..та 
Д..в..ий 
С..і.. 
Кн..г.. 
В..л..к..й 
Л..д 
Ж..рн..л 
К..р..тк..й 
К..в..н 
К..ша 
В..да















2 коментарі: