Графік роботи - https://drive.google.com/file/d/1xX0oo-V9zWnMo4No9fOXxpO_OSHRBm5D/view?usp=sharing
Напрямки роботи
| Напрям | Ключова ідея або спосіб реалізації |
| Діагностика | Основні завдання: · виявляти причини труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації дитини · вивчати та визначати індивідуальні особливості динаміки розвитку особистості дитини, її потенційні можливості в освітньому процесі |
| Профілактика | Своєчасно попереджати порушення у розвитку та становленні особистості, міжособистісних взаєминах, запобігати конфліктним ситуаціям в освітньому процесі |
| Корекція | Основні завдання: · усувати виявлені труднощі в соціально-психічному розвитку учня · запобігати проблемам адаптації до освітнього середовища |
| Освітня діяльність | Форма активного співробітництва, спрямована удосконалювати, розвивати та формувати особистість. |
| Консультування | Багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований розв’язувати запити, з якими звертаються до фахівця психологічної служби учасники освітнього процесу |
| Зв’язки з громадськістю | Робота психологічної служби зорієнтована на те, щоб розвивати, розширювати та зміцнювати зв’язки з представниками громадських та міжнародних організацій, які працюють у цій сфері. А також спрямована досягати взаєморозуміння, співпрацювати з окремими особами, колективами, соціальними групами, організаціями, державними органами управління |
| Просвітницька робота | Зміст просвітницької роботи у закладі освіти обумовлений віком дітей. Адже для кожного віку властиві свої психологічні особливості та проблеми психічного розвитку, які потребують уваги, аби запобігти їх загостренню. Реалізувати просвітницьку роботу психолог може тільки тоді, якщо спільно спланує та організує її. Часто трапляються ситуації, у яких психолог чи соціальний педагог опиняється «сам на сам» із батьками, фактично без участі інших педагогічних працівників. Якщо враховувати, що мета просвітницької роботи — створити комфортне розвивальне середовище для дітей, то у ній мають брати участь усі учасники освітнього процесу. |
| Інклюзивна освіта | Основні функції психолога: · брати участь у команді психолого-педагогічного супроводу · здійснювати психологічний супровід дитини з ООП · надавати рекомендації, консультації та методичну допомогу педагогічним працівникам закладу освіти під час роботи з дитиною з ООП · проводити консультації з батьками дитини з ООП · формувати психологічну готовність учасників освітнього процесу взаємодіяти в інклюзивному середовищі з дитиною з ООП · готувати звіти про результати надання психологічних послуг дитині, зазначати у них динаміку її розвитку |
| Робота з дитячою психотравмою | Проблема подолання дитячої психотравми — актуальна та своєчасна для українського суспільства. Події останніх років засвідчили, що діти і підлітки — найвразливіша до суспільних потрясінь категорія населення. Психотравма небезпечна тому, що руйнує уявлення дитини про життя, його цінності та ідеали. Внаслідок травми у дитини різко змінюється звична картина світу, зникає довіра до нього, деформується система взаємин з оточенням, зникає довіра до дорослих. Крім цього, дитина втрачає позитивну перспективу на майбутнє |
| Психолого-педагогічний консиліум | Психолого-педагогічний консиліум дає змогу об’єднати зусилля педагогів, працівників психологічної служби та інших учасників освітнього процесу |
| Організаційно-методична робота | - у закладі освіти — психологічна просвіта, діагностична, консультативна, освітня діяльність, обробка результатів досліджень тощо - за його межами — підготовка до проведення заходів, оформлення робочої документації, планування, звітність, робота у навчально-методичних та наукових центрах, громадських організаціях тощо |
| Професійна майстерність | Психолог та соціальний педагог має організувати такий психолого-педагогічний супровід освітнього процесу, за якого всі його суб’єкти зможуть розкрити свій освітній потенціал |
| Спілкування з батьками та громадськістю | Робота психолога та соціального педагога спрямована, насамперед, на батьків, оскільки вони — основне соціальне середовище, з якого діти запозичують зразки поведінки. Батьки — партнери закладу освіти та психологічної служби, а не об’єкти виховання. Тож аби створити атмосферу партнерства, тональність спілкування, форми та методи роботи з батьками слід добирати ретельно. Практичний психолог має максимально коректно висловлювати зауваження, рекомендації щодо корекції батьківського ставлення до дитини. Якщо необхідно провести корекційно-розвивальну роботу з дитиною, практичний психолог має поінформувати батьків про програму цієї роботи та залучити до неї |
Немає коментарів:
Дописати коментар